måndag 24 september 2012

Första långturen

Aldrig trodde jag väl att jag skulle komma iväg till Nissedal detta året. Vi har gjort ett par försök under våren och början av sommaren men vädret har alltid satt stopp. Sista helgen i september satt jag dock tillslut i bilen på väg. Jag måste erkänna att tillochmed tidsoptimistiska jag tyckte att det kanske var väl långt att köra upp över en helg, men detta var ju förmodligen sista chansen så jag tog den. Och det ångrade jag inte. Leder som aldrig kändes som de skulle ta slut, fin sprickklättring, sva-klättring och soligt väder! Jag var äntligen tvungen att lära mig använda min självlåsande broms (som så fint har suttit på selen och glänst).  Jag fick lära mig att rephantering med dubbelrep är ungefär dubbelt så krångligt och Route Finding kan vara nog så svårt. Mycket lärorikt med andra ord. Till våren måste jag tillbaka, det är säkert!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar