tisdag 27 december 2011

Äntligen Sol!

Yr och Smhi spår sol och mycket vind första arbetsdagen efter julledigheten. Typiskt..Solen har ju verkligen "lyst" med sin frånvaro alla andra dagar. Men ut ska vi! Jag tar ut mina sista komptimmar och får med mig Daniel och Caroline ut för att testa boulderingen i Ulvås (Opaltorget). Ulvås visade sig vara ett fint område med mycket blandade problem i olika svårighetsgrad, som ligger vackert beläget i skogen. De flesta av de problem som vi provade låg ganska öppet och torkar alltså fort. En annan fördel var att många av problemen hade bra landningar vilket ju är trevligt, eftersom jag ju är en ganska mesig bouldrare :)

Daniel imponerar på "The once and future ex 5+
Caroline klättrar en fin 4+

Ögonblicket när man inser att man kommer falla av..
Jag på "Jeeves takes charge" 4-
Caroline på samma problem

2 kommentarer: